2040601204 |
Canvi metodològic per a un aprenentatge competencial |
2018-2019 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
26/9/2018 - 28/6/2019 (30 hores) de 12:30h a 13:30h |
|
ESC Salvador Espriu |
|
c. Reina Elisenda/av. Morera, s/n (Badalona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Badalona
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure Plànol
|
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
A l’escola fa temps que estem immersos en una dinàmica interna de debat per millorar la nostra metodologia d’aula, per dotar al nostre alumnat d’una educació que doni resposta a les seves necessitats, sobretot d’autonomia.
Fa temps que ens estem format en aquest sentit, mitjançant assessoraments en centre, i en els darrers cursos mitjançant FIC.
Al parvulari ja hem implementat una nova metodologia basada en el treball per ambients, que basant-se en els principis i fonaments de l’educació viva i activa, ens ofereixi el què volem. Aquest any volem acabar de parlar sobre els racons a Cicle Inicial, els tallers a Cicle Mitjà i els projectes de Cicle Superior.
La FIC servirà per trobar-nos i acordar una metodologia comú, i validar la nova programació per a l’Educació Primària de la nostra escola, sense deixar de reflexionar sobre la praxis a parvulari, una forma de fer classe que inclogui tots i cadascun dels hàbits, habilitats, procediments i continguts que normativament s’han de treballar.
|
| |
Objectius |
Amb quin/quins objectius de la formació permanent està vinculada aquesta demanda?
1. Consolidar un model d’ensenyament i aprenentatge amb un enfocament competencial.,
2. Avaluar els aprenentatges competencials des d’una perspectiva formadora, amb la implicació i la participació dels alumnes.
3. Continuar avaluant les noves tècniques de treball que afavoreixen l’autonomia dels nostres infants de 6 a 12 anys, i el treball competencial a les aules.
|
| |
Continguts |
Fase 1: inicial
Què pretenem?
• Continuar estructurant la nova metodologia de treball per racons a Cicle Inicial, tallers a Cicle Mitjà, i projectes a Cicle Superior, i orientar-ne els criteris i l’avaluació per afavorir un aprenentatge competencial i autònom de l’alumnat.
Fase 2: planificació
Què pretenem?
1. Continuar debatent i polint la dinàmica de treball dels racons d’aula a cicle inicial.
3. Continuar el debat dels tallers a cicle mitjà, multidisciplinars, col•laboratius i transversal.
4. Continuar treballant els projectes interdisciplinars al cicle superior.
5. Incorporar eines educatives com ara el teatre, biblioteca, revista, sortides, concursos, blocs de classe i projecte, Moodle, accions d’escola verda o que millorin l’aprenentatge de l’anglès.
Fase 3: avaluació i consolidació
Què pretenem?
• Avaluar la planificació i la tasca feta
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupamenty de l'activitat formativa
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Valoració positiva de les activitats planificades durant les sessions presencials.
|
| |
E-mail |
crp-badalona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
26/09/2018 |
1230 |
1330 |
Sessió 2 |
dimecres |
03/10/2018 |
1230 |
1330 |
Sessió 3 |
dimecres |
17/10/2018 |
1230 |
1330 |
Sessió 4 |
dimecres |
31/10/2018 |
1230 |
1330 |
Sessió 5 |
dimecres |
14/11/2018 |
1230 |
1330 |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 9 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 10 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 11 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 12 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 13 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 14 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 15 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 16 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 17 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 18 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 19 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 20 |
divendres |
28/06/2019 |
1230 |
1330 |
|
| |