Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2040601204   Canvi metodològic per a un aprenentatge competencial
2018-2019   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   26/9/2018 - 28/6/2019 (30 hores) de 12:30h a 13:30h
   ESC Salvador Espriu
   c. Reina Elisenda/av. Morera, s/n (Badalona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Badalona
  
  
  
Accessos   Veure Plànol
Inscripció   12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   A l’escola fa temps que estem immersos en una dinàmica interna de debat per millorar la nostra metodologia d’aula, per dotar al nostre alumnat d’una educació que doni resposta a les seves necessitats, sobretot d’autonomia.
Fa temps que ens estem format en aquest sentit, mitjançant assessoraments en centre, i en els darrers cursos mitjançant FIC.
Al parvulari ja hem implementat una nova metodologia basada en el treball per ambients, que basant-se en els principis i fonaments de l’educació viva i activa, ens ofereixi el què volem. Aquest any volem acabar de parlar sobre els racons a Cicle Inicial, els tallers a Cicle Mitjà i els projectes de Cicle Superior.
La FIC servirà per trobar-nos i acordar una metodologia comú, i validar la nova programació per a l’Educació Primària de la nostra escola, sense deixar de reflexionar sobre la praxis a parvulari, una forma de fer classe que inclogui tots i cadascun dels hàbits, habilitats, procediments i continguts que normativament s’han de treballar.
  
Objectius   Amb quin/quins objectius de la formació permanent està vinculada aquesta demanda?
1. Consolidar un model d’ensenyament i aprenentatge amb un enfocament competencial.,
2. Avaluar els aprenentatges competencials des d’una perspectiva formadora, amb la implicació i la participació dels alumnes.
3. Continuar avaluant les noves tècniques de treball que afavoreixen l’autonomia dels nostres infants de 6 a 12 anys, i el treball competencial a les aules.

  
Continguts   Fase 1: inicial
Què pretenem?
• Continuar estructurant la nova metodologia de treball per racons a Cicle Inicial, tallers a Cicle Mitjà, i projectes a Cicle Superior, i orientar-ne els criteris i l’avaluació per afavorir un aprenentatge competencial i autònom de l’alumnat.

Fase 2: planificació
Què pretenem?

1. Continuar debatent i polint la dinàmica de treball dels racons d’aula a cicle inicial.
3. Continuar el debat dels tallers a cicle mitjà, multidisciplinars, col•laboratius i transversal.
4. Continuar treballant els projectes interdisciplinars al cicle superior.
5. Incorporar eines educatives com ara el teatre, biblioteca, revista, sortides, concursos, blocs de classe i projecte, Moodle, accions d’escola verda o que millorin l’aprenentatge de l’anglès.

Fase 3: avaluació i consolidació
Què pretenem?
• Avaluar la planificació i la tasca feta
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupamenty de l'activitat formativa
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Valoració positiva de les activitats planificades durant les sessions presencials.
  
E-mail   crp-badalona@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   26/09/2018   1230   1330 
 Sessió 2   dimecres   03/10/2018   1230   1330 
 Sessió 3   dimecres   17/10/2018   1230   1330 
 Sessió 4   dimecres   31/10/2018   1230   1330 
 Sessió 5   dimecres   14/11/2018   1230   1330 
 Sessió 6   -   -   -   - 
 Sessió 7   -   -   -   - 
 Sessió 8   -   -   -   - 
 Sessió 9   -   -   -   - 
 Sessió 10   -   -   -   - 
 Sessió 11   -   -   -   - 
 Sessió 12   -   -   -   - 
 Sessió 13   -   -   -   - 
 Sessió 14   -   -   -   - 
 Sessió 15   -   -   -   - 
 Sessió 16   -   -   -   - 
 Sessió 17   -   -   -   - 
 Sessió 18   -   -   -   - 
 Sessió 19   -   -   -   - 
 Sessió 20   divendres   28/06/2019   1230   1330 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent